چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

 

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

آگهی به مطالبی گفته می‌شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می‌گردد. آگهی‌ها می‌توانند چاپی یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می‌توانند به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم گردند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه‌هایی از آگهی‌های دولتی هستند.

برای اینکه تبلیغات موفق بسازیم لطفا به نکات زیر توجه کنید:

 

1- تبلیغ نویسی با ایجاد حس اضطرار در مشتری:
قطعا هدف شما تنها این است که مشتریان تبلیغ شما را ببیند، توجه آنها جلب شود و سپس تبلیغ شما را کامل بخوانند و به کار خود ادامه دهند، اگر به این شیوه هزاران نفر تبلیغ شما را ببیند سودی برای شما نخواهد داشت.

شاید خیلی از این افراد پس از دیدن تبلیغ شما واقع با خود بگویند که این سرویس یا محصول خیلی عالی است و من حتما از آن استفاده خواهم کرد، اما واقعیت این است که خیلی از آنها به جریان زندگی ادامه می دهند و سرویس شما را فراموش می کنند.

پس بهتر است پس از دیدن تبلیغ از آنها بخواهید کاری کنند و به نوعی همان موقع آنها را وادار به ارتباط با خود کنید. با کمک تکنیک اضطرار می توانید آنها را وادار کنید که همان موقع با شما ارتباط برقرار کنند یا از شما خرید کنند.

 

2- از ویژگی های محصول و خدمات خود در تبلیغ بنویسید:
منظور از ویژگی‌ها، تمام مشخصات ریز به ریز محصول یا سرویس نیست، در واقع ویژگی‌هایی مد نظر است که برای مشتریان شما اهمیت دارد.

در واقع چیزی که مهم است، نتیجه ویژگی های محصول شماست. مثلا اگر شما یک مشاور مالیاتی هستید و ویژگی سرویس شما این است که کاربر از طریق سایت می تواند نتایج کار را دانلود کند، نتیجه این ویژگی صرفه جویی در وقت و راحتی در انجام کار برای مشتری است. در تبلیغ خود باید به نتیجه ای که از ویژگی های سرویس شما حاصل می شود اشاره کنید.

خیلی پیچیده نیست در سه قدم می توانید این کار را انجام دهید

تمام ویژگی های محصول یا سرویس خود را لیست کنید.
برای هر ویژگی بنویسید که دقیقا چه کاری را انجام می دهد.
سپس در ادامه کاری که برای هر ویژگی نوشتید، بنویسید که این کار چه نتیجه ای برای مشتری خواهد داشت.
مثلا برای مثال گفته شده به این شکل خواهد بود:

داشتن وب سایت – امکان ورود مشتری به سایت و دانلود مستندات – صرفه جویی در وقت و راحتی در استفاده از خدمت

 

3- پیشنهادی به آنها بدهید که توان رد کردن آن را نداشته باشند:
یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید ارایه پیشنهادات قوی و غیرقابل رد‌کردن است.

مشتریان عاشق چانه زدن و تخفیف گرفتن هستند، پس به آنها پیشنهادی دهید که بارها و بارها به شما مراجعه کنند.

فرقی نمی‌کند که پیشنهاد شما یک تخفیف است، ارسال رایگان است یا هرچیز دیگر، به این فکر کنید که واقعا ارزشمند باشد، در واقع چیزی که به صورت رایگان یا با تخفیف ارایه می دهید نباید یک جنس یا سرویس بی ارزش باشد.

 

4- تبلیغ نویسی حرفه‌ای با تیتر تبلیغاتی قوی:
کاربران همه چیز را خیلی سریع مرور می کنند، در طول روز تبلیغات مختلفی را مشاهده می کنند و مسلما نمی توانند همه تبلیغات را به دقت مشاهده کنند، مگر اینکه آن تبلیغ به شدت توجه آنها را جلب کند. تیتر یک تبلیغ یکی از مهمترین قسمت های تبلیغ است که وظیفه جلب توجه را به عهده دارد.

عنوان تبلیغاتی

برای اینکه یک تیتر تبلیغاتی خوب بنوسید باید به مخاطبین خود توجه کنید. شما توجه چه افرادی را می خواهید جلب کنید؟ این افراد به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ این افرد در چه سطحی از درآمد هستند؟ ذهنیت پیشفرض این افراد در مورد کسب‌وکارهای مشابه شما چیست؟

چند وقت پیش ایمیلی دریافت کردم که تیتر ایمیل به این شکل بود: آیا شما هم این اشتباهات را در کمپین تبلیغاتی مرتکب می شوید؟

نمی دانستم که دقیقا به چه اشتباهاتی می خواهد اشاره کند، و با اینکه مطالعه زیادی در این زمینه داشتم بازهم با خودم گفتم که شاید حتی یکی از این اشتباهات را انجام می‌دهم ولی از آن خبر ندارم؟ این ایمیل به اندازه کافی توجه من را به عنوان یکی از افراد علاقه مند به این مباحث جلب کرد.

نکته مهم اینجاست که این تبلیغ به فرد درست نیز ارسال شده بود، من به این مباحث علاقه مند بودم، قطعا ارسال آن به فردی که به این مباحث علاقه‌ای ندارد سودمند نیست.

 

5-چه چیزی شما را متفاوت از رقبای شما کرده است:
قبل از ساخت یک تبلیغ باید به تفاوت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود توجه کنید. چه چیزی باعث می‌شود که یک مشتری از شما خرید کند و به سراغ رقبای شما نرود؟ این دقیقا آن چیزی است که باید در تبلیغات خود به آن اشاره کنید. در واقع این شانسی است که رقبای شما از آن بی بهره هستند. البته اگر واقعا مزیتی نسبت به رقبا دارید که قابل توجه باشد. مزیتی که برای مشتریانتان نیز یک ارزش باشد، زیرا هر تفاوتی یک مزیت رقابتی نیست.

در تبلیغ نویسی اگر در تبلیغ خود کاربر را دعوت به انجام کاری می‌کنید باید دلیل دعوت خود را مشخص کنید. در واقع به کاربر دلیلی بدهید که از شما خرید کند و به تبلیغ شما اهمیت بدهد.

حواستان باشد که مزیت رقابتی شما نباید تنها یک ویژگی باشد که در مدت زمانی کوتاهی توسط رقبایتان تکرار می شود. اما سیاست شما در قیمت گذاری، سیاست شما در خدمات دهی و.. می تواند یک مزیت رقابتی باشد.

در زیر یک نمونه تبلیغ را مشاهده می کنید که در آن به مزیت رقابتی اشاره شده است و به نوعی به کاربر نشان داده شده است که مزیت رقابتی ما چیست.

ساخت تبلیغات موفق

“ما گارنتی می کنیم که پیتزای تازه و داغ را در ۳۰ دقیقه یا کمتر تحویل می دهیم، اگر غیر از این شد پیترا رایگان خواهد بود”

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما