نکات اساسی که کارآفرین باید درباره مشتریان یا کارآفرینان بداند

الف- مشتریان را بشناسید: تقسیم بندی بازار می تواند بر اساس گروه های خریداران تعریف شده یا بر اساس ویژگی های خریداران از قبیل سن, جنسیت, وضعیت تأهل و شرایط خانوادگی, اشتغال, درآمد و گرایش مربوط انجام شود.

ب- در جریان خواسته های گروه های مختلف مصرف کننده باشید: با تقسیم بازار به گروه های مختلف, کارآفرین راحت تر می تواند نیاز یا خواسته های هر گروه از مصرف کنندگان احتمالی را پیش بینی کند.

ج- از محل خرید مشتری آگاه باشید: کارآفرینان باید بدانند که مشتریان در حال حاضر از کجا خرید می کنند و چه عوامل موجب می شود آنها محل خرید پیشین خود را تغییر دهند و از کسب و کار جدید آنها خرید کنند؟

د- بدانید مصرف کننده چه موقع اقدام به خرید می کند: با آگاهی به این موضوع که مصرف کنندگان به چه صورت (روزانه, هفتگی, ماهانه, فصلی یا سالانه) خرید می کنند, کار آفرینان قادر خواهند بود. مواردی از قبیل ساعات فعالیت احتمالی, زمان تبلیغ و میزان خرید و فروش را در زمان های مختلف سال تخمین بزنند.

ه- دریابید که مشتری چگونه خرید می کند: آگاهی از چگونگی پرداخت مشتری به ازاء محصولات و خدمات ارائه شده, به کارآفرینان کمک می کند تا سیاست های خود را در مورد پرداخت نقدی و غیرنقدی تعیین کند.

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما