بررسی بازار بر اساس پرسش نامه ای که به مشتریان فعلی و یا مصرف کنندگان بالقوه داده می شود, می تواند نشانگر مشکلات و نقص ها و موارد نارضایتی باشد که به راحتی قابل جبران هستند و نیز نشانگر محصولات یا خدمات جدیدی است که می توان با موفقیت عرضه نمود.
ضمنا در بررسی بازار باید روندهایی که تأثیر مثبت بر میزان فروش و سطح سودآوری دارند, نیز مورد شناسایی قرار گیرند. تغییر و تحول جمعیت, رخدادهاو پیشرفت های قانونی و موقعیت های اقتصادی بومی به منظور درک و دریافت زود هنگام مشکلات و موقعیت ها,می بایست در نظر گرفته شود. عملکرد رقبای تجاری نیز باید بررسی شود, چون هر لحظه ممکن است رقبا به بازار وارد و یا از آن خارج شوند.