بازاریابی هدف چیست؟

صاحبان کسب و کارهای کوچک منابع محدودی برای هزینه کردن در فعالیت های بازاریابی دارند. متمرکز کردن فعالیت های بازاریابی بر یک یا دو بخش کلیدی بازار, مبنای بازاریابی هدف است.

شیوه های رایج برای تقسیم بازار کسب و کار عبارتند از:

الف- تقسیم بندی جغرافیایی:

عبارت است از تأمین نیازهای مصرف کنندگان در یک مکان جغرافیایی خاص (به عنوان مثال بیشتر فروشگاه ها آگهی تبلیغات خود را تنها برای افرادی که تا شعاع دو و نیم کیلومتری آنها زندگی می کنند, می فرستند.)

ب- تقسیم بندی بر اساس مصرف کننده:

شناسایی گروه هایی از مصرف که به نوعی احتمال خرید محصول مورد نظر از سوی آنها بیشتر است. به یاد داشته باشید که حفظ مشتریان فعلی کم هزینه تر و آسان تر از جلب مشتریان جدید. به عنوان مثال: ارائه محصولات یا خدمات برای معلولین, قشر جوات, کودکان, سالمندان و…

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما