صاحبان کسب و کارهای کوچک منابع محدودی برای هزینه کردن در فعالیت های بازاریابی دارند. متمرکز کردن فعالیت های بازاریابی بر یک یا دو بخش کلیدی بازار, مبنای بازاریابی هدف است.
شیوه های رایج برای تقسیم بازار کسب و کار عبارتند از:
الف- تقسیم بندی جغرافیایی:
عبارت است از تأمین نیازهای مصرف کنندگان در یک مکان جغرافیایی خاص (به عنوان مثال بیشتر فروشگاه ها آگهی تبلیغات خود را تنها برای افرادی که تا شعاع دو و نیم کیلومتری آنها زندگی می کنند, می فرستند.)
ب- تقسیم بندی بر اساس مصرف کننده:
شناسایی گروه هایی از مصرف که به نوعی احتمال خرید محصول مورد نظر از سوی آنها بیشتر است. به یاد داشته باشید که حفظ مشتریان فعلی کم هزینه تر و آسان تر از جلب مشتریان جدید. به عنوان مثال: ارائه محصولات یا خدمات برای معلولین, قشر جوات, کودکان, سالمندان و…