آمیخته بازاریابی چیست؟

آمیخته یا آمیزه بازاریابی به معنای به معنای توصیف چگونگی ترکیب چهار عامل ذیل توسط کار آفرینان در قالب یک برنامه بازاریابی کلی می باشد.

الف- محصولات و خدمات:

راهکارهای تولید مؤثر و سازنده در یک کسب و کار کوچک موارد زیر را شامل می شود:

تمرکز بر یک خط تولید محدود (تک محصولی بودن), توسعه یک محصول یا خدمات بسیار متمایز و یا ارائه بسته ای از محصول که محتوی خدمات ویژه غیر معمولی باشد.

ب- ترویج:

این حوزه بازاریابی شامل تبلیغات, فن فروشندگی و سایر فعالیت های ترویجی است. به طور کلی دارا بودن فن فروشندگی با کیفیت بالا از ملزومات اداره کسب و کارهای کوچک است چرا که امکان تبلیغات گسترده کمتری دارند.

ج- توضیع (مکان):

تولید کنندگان و عمده فروشان باید در رابطه با چگونگی توضیع محصولات خود تصمیم گیری کنند. در کل توزیع محصولات تولیدی های کوچک از طریق توضیع کنندگان با سابقه و همچنین نمایندگان تولیدکنندگان بزرگ معقول تر و عملی تر است. خرده فروشان کوچک باید در انتخاب محل به دوعامل مهم هزینه و میزان تردد توجه کنند. به عبارت دیگر محل ارزان و کم تردد به معنای صرف هزینه های تبلیغات بیشتر جهت ایجاد تردد می باشد.

د- قیمت:

تعین سطح قیمت یا سیاست های قیمت گذاری, عامل اصلی و تأثیر گذار در درآمد نهایی است. در کل, قیمت بالا یعنی حجم کم خرید و فروش بالعکس, در کسب و کارهای کوچک اغلب به دلیل امکان ارائه خدمات اختصاصی می توان قیمت های بالاتری تعیین نمود.

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما