الف- میزان فروش و معاملات سالانه ی رقبای اصلی خود را برآورد کنید.
ب- رقبای تجاری خود را از لحاظ قبمت, کیفیت کالا و خدمات, تسهیلات, تبلیغات, توسعه و میزان فروش ارزیابی کنید.
- رقبا محصولات یا خدمات خود را با چه قیمتی عرضه می کنند؟ کیفیت محصولات یا خدمات آن ها به چه صورت است؟ چقدر تبلیغ می کنند؟
- چه خدمات اضافی ارائه می دهند؟
- آیا شرایط فروش آنها آسان است؟
- مکان تجاری آنها گران, مناسب یا ارزان است؟
- آیا شیوه عملیاتی (تولید) و تجهیزات آنها نوین است؟ آیا کارکنان آنها به خوبی آموزش دیده اند؟ آیا حقوق کارکنانشان بالا است؟
ج- بررسی کنید که آیا بین شرکت هایی که فروش بالا و روش های عملیاتی (تولید) اختصاصی دارند ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ به این معنه که این شرکت ها روش قیمت گذاری و شیوه های تولید و فروش مشابهی دارند؟ می توان با تحلیل و بررسی کامل روش های عملیاتی (تولید) بر اساس میزان فروش اطلاعات با ارزشی به دست آورد.