کسب و کارهای موجود را چگونه مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم؟

الف- میزان فروش و معاملات سالانه ی رقبای اصلی خود را برآورد کنید.

ب- رقبای تجاری خود را از لحاظ قبمت, کیفیت کالا و خدمات, تسهیلات, تبلیغات, توسعه و میزان فروش ارزیابی کنید.

  • رقبا محصولات یا خدمات خود را با چه قیمتی عرضه می کنند؟ کیفیت محصولات یا خدمات آن ها به چه صورت است؟ چقدر تبلیغ می کنند؟
  • چه خدمات اضافی ارائه می دهند؟
  • آیا شرایط فروش آنها آسان است؟
  • مکان تجاری آنها گران, مناسب یا ارزان است؟
  • آیا شیوه عملیاتی (تولید) و تجهیزات آنها نوین است؟ آیا کارکنان آنها به خوبی آموزش دیده اند؟ آیا حقوق کارکنانشان بالا است؟

ج- بررسی کنید که آیا بین شرکت هایی که فروش بالا و روش های عملیاتی (تولید) اختصاصی دارند ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ به این معنه که این شرکت ها روش قیمت گذاری و شیوه های تولید و فروش مشابهی دارند؟ می توان با تحلیل و بررسی کامل روش های عملیاتی (تولید) بر اساس میزان فروش اطلاعات با ارزشی به دست آورد.

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما