منابع اطلاعات مربوط به بازار به 2 دسته تقسیم می شوند:
1- منابع اولیه اطلاعات
اطلاعاتی است که در نتیجه تماس با افرادی که مستقیما درگیر این فعالیت ها هستند, بدست می آید. به عنوان نمونه در تحقیق مربوط به بازار مبلمان, تولیدی ها و عمده فروشان مبل همان منابع اولیه اطلاعات هستند.
2- منابع ثانویه اطلاعات
داده ها و اطلاعاتی که چیش تر وجود داشته اند و احتمالا در بررسی ها مورد استفاده واقع شده اند. این اطلاعات معمولا برای هدف خاصی گردآوری نشده اند. این اطلاعات ممکن است از طریق انجمن های صنفی یا اتحادیه های تولید کنندگان یا اطلاعات منتشر شده در جراید به دست آمده باشند.