تولید محتوا وب چیست؟

توسعه محتوای وب (انگلیسی: Web content development) فرایند تحقیق، جمع‌آوری، نوشتن، سازمان یافته کردن و ویرایش اطلاعات، برای انتشار در وبسایت‌ها می‌باشد. محتوای وبسایت ممکن است شامل نوشته‌ها، گرافیک، تصاویر، موارد ضبط شده، فیلم‌ها یا دیگر محتواهای دیجیتال باشد که می‌تواند از طریق یک سرور پروتکل انتقال ابر متن پخش شده و به وسیلهٔ یک مرورگر، نمایش داده شود.

توسعه دهندگان محتوا و توسعه دهندگان وب

زمانی که شبکه جهانی وب ایجاد گردید، توسعه دهندگان وب نیز خودشان محتوای آنلاین را توسعه دادند یا اسناد موجود را اصلاح نمودند و آن‌ها را به وسیلهٔ زبان نشانه گذاری ابر متن(html) مخفف HyperText MarkupLanguage کدگذاری کردند. با گذشت زمان، حوزه توسعه وبسایت تکنولوژی‌های بسیاری را دربر گرفت. در نتیجه برای توسعه دهندگان وبسایت، فعالیت در این حوزه با توجه به نیازمندی به مهارت‌های بسیار متفاوتی که می‌بایست دارا باشند، دشوار گردید. توسعه دهندگان محتوا، متخصصان توسعه دهنده وبسایت هستند که مهارت‌های تولید محتوا نظیر طراحی گرافیکی، توسعه چند رسانه‌ای، نگارش حرفه‌ای و مستندسازی را دارا می‌باشند.

آنها می‌توانند محتوا را در وبسایت‌های موجود یا وبسایت‌های جدید ادغام نمایند، بدون آنکه از مهارت‌هایفناوری اطلاعات نظیر برنامه‌نویسی به زبان اسکریپت و برنامه‌نویسی پایگاه داده استفاده کنند.

توسعه دهندگان محتوا یا توسعه دهندگان محتوای فنی همچنین می‌توانند نویسندگان فنی باشند که اسناد فنی ای را تولید می‌کنند که به افراد کمک می‌کند که نسبت به یک محصول یا سرویس و نحوه استفاده از آن اطلاعات کسب کنند. این اسناد شامل کمک آنلاین، کتابچه راهنما، کاغذهای سفید، مشخصات طراحی، راهنماهای توسعه دهنده، راهنماهای استقرار، یادداشت‌های انتشار و … می‌باشد.

توسعه دهندگان محتوا همچنین می‌توانند متخصصان بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO) یا بازاریابی اینترنتیباشند. کیفیت بالا و محتوای منحصربه فرد چیزی است کهموتورهای جستجو به دنبال آن هستند؛ بنابراین متخصصان توسعه محتوا نقش مهمی را در فرایند بهینه‌سازی موتور جستجو ایفا می‌کنند.

موضوعی که اخیراً توسعه محتوای دنیای وب را تحت تأثیر قرار داده، استفاده از محتوای کلمات کلیدی است که آهسته آهسته با هدف دستکاری یک موتور جستجو فراهم شده‌است. این امر باعث می‌شود تا کسانی که حقیقتاً متخصصان نگارش محتوای وب هستند، کارکرد خود را از دست بدهند.

هدف از طراحی نگارش محتوا، درخواست اطلاعات از ماشین‌ها (الگوریتم‌ها) به جای مردم و جامعه است. متخصصان بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) معمولاً محتوا را به دایرکتوری‌های مقاله ارسال می‌کنند تا وبسایت خود را در هر موضوع، توانمند سازند. دایرکتوری‌های مقاله بسیاری به بینندگان اجازه می‌دهند تا محتوای ارسالی را مجدداً منتشر نمایند با این تعهد که تمامی لینک‌ها حفظ و نگهداری می‌گردند. این روش امروزه، روش بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO) برای بسیاری از وبسایت‌ها شده‌است. اگر محتوا با توجه به قوانین کپی رایتبهینه‌سازی(SEO) نوشته شود، محتوای ارسال شده برای ناشر (محتوای رایگان دوستدار SEO برای یک صفحه وب) و نویسنده (یک لینک که به وبسایت او ارجاع می‌دهد، بر روی یک صفحه وب دوستدار SEO قرار می‌گیرد).

محتوای بهینه (SEO) باعث می‌شود شما در صدر موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید و با رعایت نکات اصولی SEO و الگوریتم‌های گوگل که هر یک بروز می‌شوند و آپدیت‌های جدیدی که می‌آید (مانند گوگل پنگوئن یا الگوریتم مرغ مگس خوار) را رعایت نمائید نیاز به بازاریابی محتوا و تبلیغات نیست. شما ممکن است با یک مقاله اصولی و بهینه شده (SEO) در صدر گوگل قرار بگیرید و همین یک مطلب مشتریان فوق‌العاده زیادی بدون تبلیغات به دست می‌آورید.

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما