روانشناسی رنگ در تبلیغ و بازاریابی

روانشناسی رنگ ها در تبلیغ و بازاریابی تاثیر زیادی دارد. بیشتر کمپانی ها تحقیقات زیادی در این زمینه انجام می دهند تا از آن ها استفاده درستی در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند. آن ها از رنگ ها برای ایجاد حس گرسنگی، حس اعتماد، آرامش یا انرژی و خیلی چیزهای دیگر استفاده می کنند.

تاثیرات روانشناسی رنگ ها

تمام رنگ های اصلی مفهوم و تاثیرات متفاوتی دارند که در این جا به چند نمونه از تاثیرات رنگ ها اشاره شده است.

سفید:

   پاکی
   معصومیت
   تمیزی
   عزاداری (در بعضی از فرهنگ ها)

سیاه:

   اعتبار
   نیرو
   قدرت
   هوش و ذکاوت
   لاغری
   مرگ و عزا (در بعضی فرهنگ ها)

خاکستری:

   بیطرف
   بی انتها
   اهل عمل

قرمز:

   عشق
   مهربانی
   گرما
   آرامش
   انرژی
   هیجان
   قوت
   زندگی
   خون

نارنجی:

   شاد
   پر انرژی
   هیجان
   اشتیاق
   گرما
   ثروت
   کمال
   تغییر
   انگیزش

زرد:

   شادی
   خنده
   گرما
   خوش بینی
   گرسنگی
   قوت
   ناامیدی
   عصبانیت
   جلب توجه

سبز:

   طبیعت
   پیشرفت
   پول
   سلامت
   حسادت
   آرامش
   توازن
   آرامش
   باروری

آبی:

   آرامش
   سرما
   دانش و معرفت
   وفاداری
   حقیقت
   تمرکز
   از بین برنده اشتها

بنفش:

   ثروت
   کمال
   معرفت
   کامیابی
   معنوی
   احترام
   معما

قهوه ای:

   قابل اعتماد
   استوار
   دوستی
   ناراحتی
   گرما
   آرامش
   امنیت
   طبیعت
   عزاداری (در بعضی فرهنگ ها)

صورتی:

   عشق
   مهربانی
   آرامش
   هیجان

مدیر سایت

من محمدامین محمدحسینی مدیر سایت وبینت هستم. آرزوی من در نوجوانی یادگیری زبان برنامه نویسی وب بود، با انتخاب، تمرین و پشتکار خودم و اطرافیانم توانستم در این زمینه به موفقیت برسم ولی با مرور زمان فهمیدم که برنامه نویسی کار ساده‌ای است، مهم فروختن برنامه است. پس وبینت را راه‌اندازی کردم و تمامی آموزش‌هایی را که در مرور زمان یاد گرفتم را به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار مردم عزیز قرار دادم تا بتوانم در دنیای دیجیتال کمکی کوچک کرده باشم.

پاسخ به دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما